Spet v šolo – veselje in stiska otrok in mladostnikov

Spet v šolo – veselje in stiska
Mnogi pred začetkom novega šolskega leta doživljajo notranjo stisko.

Otroci in mladostniki se na prihod novega šolskega leta odzivajo različno. Eni se ga veselijo, drugi pa ob tem doživljajo zaskrbljenost in stisko.

Prehod iz sproščene poletne v bolj strukturirano šolsko rutino je za otroke lahko stresen, prav tako pa lahko tudi staršem predstavlja izziv, pravijo na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje. Spremembe v šolanju, ki jih je prinesla epidemija covida-19, lahko povečajo občutek negotovosti, kar lahko dodatno oteži začetek šolskega leta. Kaj lahko storijo starši, da pri tem tako sebe kot svoje otroke?

Odprt pogovor

Ker se tako starši kot otroci ob začetku novega šolskega leta, sploh zaradi koronavirusa, počutijo negotove, sta priporočljiva odprt pogovor ter priprava različnih scenarijev glede poteka novega šolskega leta. S šolarjem se je dobro pogovoriti o tem, kaj se je pri šolanju doma dobro obneslo v minulem šolskem letu in kaj je možno izboljšati, če se letos to ponovi. Kako mladim pomagati pri spopadanju s stiskami, lahko preberete tukaj.

Starši zgled otrokom

Ob začetku novega šolskega leta je priložnost, da kot družina začrtamo in vpeljemo novosti v našo dnevno rutino, ki bodo krepile naše zdravje in dobro počutje. Lahko se denimo dogovorimo, da se vsi družinski člani zberemo skupaj ob enem dnevnem obroku, ob katerem se bomo ne le prehranjevali, pač pa tudi pogovarjali. Ena od možnosti je tudi skupna oblika gibanja (sprehod).

Spanje
Zadostna količina in pravilna higiena spanja bosta šolarjem omogočila utrjevanje spomina, učenje različnih spretnosti in olajšala spoprijemanje s stresorji. Spali naj bi vsaj 9 ur

Z otroki se pogovarjajmo o njihovih občutjih 

NIJZ svetuje, da šolarje spodbujajmo, da nam pripovedujejo o svojih mislih, občutjih in izkušnjah, spremljajmo njihovo počutje in bodimo pozorni na morebitne spremembe, kot so npr. žalostno razpoloženje, socialna izolacija, upad šolskega uspeha. Otroka ali mladostnika aktivno poslušajmo na ta način, da povzamemo, kar nam pove in se empatično odzovemo na njegove skrbi. Če otrok ob doživljanju stiske ni pripravljen na pogovor, morda od staršev potrebuje le občutek bližine. Pri spoprijemanju s slabim počutjem so mladostnikom lahko v oporo naslednji predlogi.

Telefoni za pomoč v stiski:

  • klic v duševni stiski: 01 520 99 00 (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj);
  • zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 116 123 (24 ur/na dan, vsak dan). Klic je brezplačen;
  • TOM telefon za otroke in mladostnike: 116 111 (vsak dan med 12. in 20. uro) Klic je brezplačen.

Osredotočenost na pozitivno 

Pomembno je, da otrokom in mladostnikom pomagamo pri pozitivnem pogledu na prihodnost. Skupaj lahko načrtujemo dejavno preživljanja prostega časa. Otroka ali mladostnika pohvalimo, ko je uspešen ali ko pomaga sebi in drugim. Ko pomagamo drugim, krepimo lastno samozavest in občutek, da smo del skupnosti. Če pa so ovire ali stiske prevelike, poiščimo pomoč tudi zase, in sicer pri sorodnikih, prijateljih, sosedih, sodelavcih, v šoli ali drugih organizacijah, kjer nam bodo lahko pomagali.

Vir: Družina, foto: Tatjana Splichal

Za vas objavil:

marko.drobne@gmail.com | Spletna stran | Zadnje objave

Življenje je lepo, zato karkoli se ti zgodi, nikoli ne pozabi živeti!
Živeti je ena najbolj redkih stvari na tem svetu, saj večina ljudi samo obstaja. – Marcus Aurelius